شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
طلب 4 همتي شفادارو از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي؛ تأمين 46 درصد آنتي‌بيوتيك كشور
طلب 4 همتي شفادارو از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي؛ تأمين 46 درصد آنتي‌بيوتيك كشور

مديرعامل هلدينگ شركت سرمايه‌گذاري شفا دارو با بيان اينكه شركت‌هاي زيرمجموعه شفا دارو از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بيش از 4 همت طلب دارند، گفت: 46 درصد آنتي‌بيوتيك مصرفي در كشور توسط شركت شفا دارو توليد مي‌شود و در 6 ماهه دوم سال نياز به مصرف آنتي‌بيوتيك در كشور بيشتر است. 

ارسلان كاظم پور مديرعامل هلدينگ شركت سرمايه‌گذاري شفا دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت نويس درباره وضعيت تأمين نقدينگي اين هلدينگ، اظهار كرد: متأسفانه از سه ماهه انتهاي سال گذشته و 6 ماهه ابتداي امسال با چالش نقدينگي مواجهيم. در حال حاضر شركت‌هاي دارويي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي حدود 30 همت ودانشگاه‌هاي علوم پزشكي از سازمان‌هاي بيمه‌گر حدود 40 همت طلب دارند.

وي ادامه داد: اين طلب‌ها باعث شده است كه همه شركت‌هاي دارويي با مشكل مواجه شدند و از يك طرف چون تخصيص ارز، نقدينگي ريالي مي‌خواهد، متأِسغانه به دليل عدم تأمين نقدينگي با مشكل تأمين مواد اوليه مواجهيم؛ به طوري كه اين موضوع باعث شده است كه متأسفانه شاهد كمبود اقلام دارويي در كشور باشيم. 

* قرار است 10 همت به شركت‌هاي دارويي پرداخت شود

كاظم‌پور با بيان اينكه اخيراً رئيس‌جمهور، وزير بهداشت و معاون اول رياست جمهوري دستوراتي را صادر كردند و چند روز پيش هم وزير بهداشت اعلام كرد نزديك به 10 همت به شركت‌هاي دارويي پرداخت خواهند كرد، افزود: اميدواريم اين مشكل يه زودي حل شود تا بتوانيم بر اساس تعهداتي كه هم براي سازمان غذا و دارو و هم مردم كشورمان داريم به موقع داروها را توليد كرده و تحويل بازار مصرف دهيم. 

* پرداخت تسهيلات به شركت‌هاي دارويي محقق نشده است

مديرعامل هلدينگ شركت سرمايه‌گذاري شفا دارو با تأكيد بر اينكه از سال گذشته به دليل سياست‌هاي انقباضي بانك‌ها، با مشكل اخذ تسهيلات مواجهيم، گفت: علي‌رغم اينكه بانك مركزي در مرداد مصوب كرد 50 همت تسهيلات به شركت‌هاي دارويي پرداخت كنند اما متأسغنه اين موضوع محقق نشده است و انتظار داريم كه زودتر سازو كارهايي براي دريافت تسهيلات شركت‌هاي دارويي اتخاذ شود تا بتوانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

وي با بيان اينكه اگر مسئله تسهيلات حل شود به راحتي مي توانيم مواد اوليه را چه داخلي و چه خارجي تأمبن كنيم، اضافه كرد: زمان توليد دارو حداقل 6 ماه است و اگر امروز مواد اوليه را بخريم، 6 ماه بعد در داروخانه‌ها جهت مصرف عرضه مي‌شود بنابراين انتظار داريم هم مطالبات شركت‌هاي دارويي به موقع پرداخت شود و هم دستورات دولت عملياتي شود تا بتوانيم با تأمين به موقع مواد اوليه نسبت به توليد دارو در سطح كشور اقدام كنيم.

* 46 درصد آنتي‌بيوتيك مصرفي در كشور توسط شركت شفا دارو توليد مي‌شود

كاظم‌پور با اشاره به اينكه شركت‌هاي زيرمجموعه شفا دارو از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بيش از 4 همت طلب دارند، ادامه داد: 46 درصد آنتي‌بيوتيك مصرفي در كشور توسط شركت شفا دارو توليد مي‌شود و چون در 6 ماهه دوم سال نياز به مصرف آنتي‌بيوتيك در كشور بيشتر است، اميدواريم با تأمين به موقع نقدينگي مورد نياز نسبت به توليد داروهاي آنتي‌بيوتيك و ساير داروها، اقدام كنيم. 

* فعلا مشكل توليد آنتي‌بيوتيك نداريم

مديرعامل هلدينگ شركت سرمايه‌گذاري شفا دارو در پاسخ به اين پرسش كه «آيا با وضعيت فعلي با مشكل توليد آنتي‌بيوتيك مواجه هستيم؟»، گفت: اميدواريم مشكل پيش نيايد و تا كنون هم مواد اوليه تأمين شده است و بر اساس مصرف ساليانه و سرانه، توليد كرديم؛ ولي اگر طلب‌ها پرداخت نشود، با مشكل مواجه مي‌شويم.

پايان پيام/

اشتراک گذاری: