پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
كدام میوه ها قند بیشتری دارند
كدام میوه ها قند بیشتری دارند

میزان قند موجود در همه میوه‌ها یكسان نیست و برخی از آنها به طور قابل‌توجهی محتوای قند بیشتری نسبت به بقیه دارند.

به گزارش سلامت نویس، مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و كلیوی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌كند كه میوه‌ها را در یك رژیم غذایی متعادل بگنجانند. با این حال، برخی از محصولات میوه مانند آب میوه‌ها و میوه‌های خشك دارای محتوای قند بالایی هستند. اجتناب از این میوه‌ها می‌تواند به كاهش خطر افزایش قندخون كمك كند.

ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اكسیدان‌های ضروری در بسیاری از میوه‌ها می‌توانند به بهبود سلامت كمك كنند و خوردن میوه‌ها و سبزیجات ممكن است فرد را كمتر در معرض خطر كمتر ابتلاء به بیماری قلبی و سرطان قرار دهد.

نتایج یك مطالعه نشان می‌دهد كه خوردن میوه می‌تواند به پیشگیری از دیابت كمك كند. با این حال، مهم است كه از محتوای غذایی كامل میوه‌ها آگاه باشید و رژیم غذایی را بر اساس آن برنامه ریزی كنید.

میزان قند موجود در همه میوه‌ها یكسان نیست و برخی از آنها به طور قابل‌توجهی محتوای قند بیشتری نسبت به بقیه دارند.

میوه‌های پُر قند

هندوانه

موز بیش از حد رسیده

آناناس

خوردن این میوه‌ها برای افراد دیابتی هنوز بی خطر است و نیازی به حذف آنها از رژیم غذایی نیست. با این حال، مهم است كه از محتوای قند آنها آگاه باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی كنید.

در حالی كه این میوه‌ها سرشار از كربوهیدرات هستند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیز هستند. اولویت دادن به میوه‌ها به عنوان منبع كربوهیدرات می‌تواند به شكل بخشی جدایی ناپذیر از یك رژیم غذایی مناسب دیابت كمك كند.

منبع معتبر مركز كنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می‌كند كه نوشیدن آب میوه در طول وعده غذایی یا به تنهایی به سرعت سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد.

برخلاف خوردن میوه‌های تازه كه حاوی فیبر هستند، آب میوه منبع غلیظی از قند است كه می‌تواند به سرعت قند خون فرد را افزایش دهد.

یك مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۷ نشان داد كه مصرف میوه‌های تازه خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را در افراد كاهش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به دیابت كه به طور منظم میوه‌های تازه می‌خورند كمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

افراد همچنین می‌توانند میوه‌های خشك را در رژیم غذایی خود بگنجانند، البته به شرطی كه با شكر اضافه خشك نشده باشند.

تركیب میوه‌های خشك با آجیل نیز می‌تواند به مدیریت قند خون كمك كند. آجیل سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است. این سه ماده مغذی هضم را كند می‌كنند و می‌توانند از افزایش قند خون جلوگیری كنند.

در مطالعه‌ای محققان ارتباط مثبتی بین مصرف آجیل و میوه‌های خشك و پیشگیری از دیابت نوع ۲ پیدا كردند. با توجه به حذف آب در فرآیند خشك كردن، میوه‌های خشك از نظر حجم نسبت به میوه‌های تازه غلظت قند بسیار بالاتری دارند و انجمن دیابت آمریكا (ADA) تأیید می‌كند كه خوردن میوه‌های خشك در حد متعادل می‌تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

این میوه‌های خشك قند بالایی دارند

زردآلو

آناناس

كشمش

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افراد باید به دنبال كاهش سایر كربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی خود باشند و میوه‌ها را به عنوان بخشی از برنامه غذایی عادی خود قرار دهند.

اشتراک گذاری: