پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
پتانسیل صنعت بهداشتی و آرایشی کشور برای ورود به بازار منطقه
 پتانسیل صنعت بهداشتی و آرایشی کشور برای ورود به بازار منطقه

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، با تأکید بر پتانسیل صنعت بهداشتی و آرایشی کشور برای ورود به بازار منطقه، گفت: کار وزارت بهداشت، تسهیل گری و هماهنگی امور است.

به گزارش سلامت نويس، محمدحسین نیکنام، در نشست هماهنگی برگزاری اولین رویداد تخصصی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی تحت عنوان CDIE۲۰۲۴، با اشاره به تولید بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور در داخل، افزود: البته این به معنای آن نیست که مشکلی در عرصه تولید نداریم؛ هیچ کشوری در عرصه تولیدات خود بی ‌مشکل نیست. در عین حال تولید حدود ۹۹ درصد نیاز دارویی در داخل کشور عدد ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد. این توانمندی‌ها باعث افتخار کشور است.

وی با عنوان این مطلب که باید داشته‌هایمان را قدر بدانیم، در عین حال به ضرورت ارتباطات به ویژه با کشورهای همسایه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از زمینه‌های خوب برای همکاری با کشورهای همسایه استفاده از محصولات یکدیگر است و محصولات ایرانی نیز مشهور است؛ به طوری که در برخی کشورها داروهای ما حتی در سوپرمارکت‌ها نیز به فروش می‌رسند. لذا، باید از این فرصت استفاده کنیم و وارد بازار منطقه شویم.

نیکنام ضمن تاکید بر لزوم حل مشکلات صنعت دارویی کشور، همچنین به توانمندی‌های آموزش پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل در ایران هستند. همچنین شعبه خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا فعال است.

وی به توانمندی‌های ایران در زمینه‌های علمی و تولیدی اشاره کرد و گفت: روابط با همسایگان در اولویت ما است و یکی از زمینه‌های این روابط نیز صادرات و توانمندی‌ها است.

نیکنام با اشاره به ارتباطات ایران و کوبا به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی و همچنین تولید مشترک واکسن پاستوکووک، افزود: این ارتباطات به ویژه با کشورهای همسایه لازمه پیشرفت و توسعه است؛ هرچه کار جمعی‌تر باشد، شاخص‌های توسعه یافتگی نیز بیشتر خود را نشان خواهد داد.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، با تأکید بر پتانسیل صنعت بهداشتی و آرایشی کشور برای ورود به بازار منطقه، گفت: کار وزارت بهداشت، تسهیل گری و هماهنگی امور است.

نیکنام با اشاره به برگزاری اولین رویداد تخصصی حوزه شوینده، آرایشی و بهداشتی در کشور، افزود: این رویداد شروع یک حرکت خوبی است و به سهم خودم جلسه را مثبت ارزیابی می‌کنم. البته هدف غایی نیست و اتفاقات بعد از رویداد مهم است.

وی در پایان سخنان خود، خطاب به برگزار کنندگان این رویداد تخصصی، خواستار طراحی نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای پیشبرد اهداف حوزه آرایشی و بهداشتی کشور شد.

سهم ایران از بازار محصولات بهداشتی منطقه رو به افول است

همچنین در این نشست، حمیدرضا کاکاوند دبیر شورای سیاستگذاری CDIE۲۰۲۴ گفت: متأسفانه سهم ایران از بازار شوینده، بهداشتی و آرایشی در منطقه رو به افول است. در حالی که صنعت شوینده و بهداشتی کشور ما از پتانسیل بالایی برخوردار است و می‌تواند بازار منطقه را تسخیر کند.

وی افزود: در اولین رویداد CDIE۲۰۲۴ می‌خواهیم با حضور بزرگان صنعت و مدیران، وضعیت صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

اولین رویداد تخصصی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی تحت عنوان CDIE۲۰۲۴، در روزهای ۳۰ آبان و یکم آذر ۱۴۰۳ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.

برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌های مختلف در حوزه آرایشی و بهداشتی، به همراه برپایی نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های داخلی، از جمله ویژگی‌های این رویداد تخصصی به شمار می‌رود.

پايان پيام/

اشتراک گذاری: