پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
چشم‌ها از بیماری‌ها چه مي‌گويند؟
چشم‌ها از بیماری‌ها چه مي‌گويند؟

فلوشیپ قرنیه گفت: چشم‌ها می‌توانند نشانه‌های بيماري‌هاي سیستمیک مثل دیابت، پرفشاری خون، بیماری‌های روماتیسمی و بعضی از بیمار‌های عفونی را به ما نشان دهند.

به گزارش سلامت نويس، سمینار پرستاری چشم به منظور ارتقای آگاهی فردی پرستاران در زمینه بیماری‌های چشمی، مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی در سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران برگزار میشود.

آسیه اسحاقی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه و مسئول سمینار پرستاری در سی و سومین کنگره چشم گفت : سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران با حضور چشم پزشکان و اعضای هیات علمی صاحب نظر از سراسر ایران در تهران برگزار می‌شود. برگزاری سمینارپرستاری چشم یکی از مهمترین برنامه‌های این کنگره به شمار می رود.

وی گفت: انجام معاینات چشمی در زمان مناسب به منظور تشخیص علائم چشمی امری ضروری برای حفظ سلامت عمومی بدن است. چشم‌ها می‌توانند نشانه‌های خیلی از بیماری‌های سیستمیک مثل دیابت ، پرفشاری خون ، بیماری‌های روماتیسمی و بعضی از بیمار‌های عفونی را به ما نشان دهند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که درمانها و اعمال جراحی چشمی دارند نیاز است پرستاران ما به صورت تخصصی بتوانند مراقبت‌های قبل و بعد از انجام اعمال جراحی چشمی را بیاموزند و علاوه بر اینکه اطلاعات کلی از انواع بیماری‌های چشمی به ویژه در موارد اورژانس و مشکلات چشمی تهدید کننده بینایی را کسب کنند،بتوانند در روند درمان بیماران نقش موثری در کنار همکاران چشم پزشک ایفا کنند.

مسئول برنامه پرستاری کنگره چشم اعلام کرد: این سمینار با امتیاز بازآموزی و محوریت کسب اطلاعات کلی در مورد انواع بیماری‌های چشم و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی چشم برای پرستاران برگزار می‌شود.

سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۷ تا ۱۰ آبان در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اشتراک گذاری: