يکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده میزبانی از زائران امام رئوف
دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده میزبانی از زائران امام رئوف

دلدادگان خورشید هشتم آسمان ولایت و امامت این روزها برای پابوسی آستان آن حضرت و عرض تسلیت و حاجت خواهی در محضرش روزشماری می کنند و یک بار دیگر عرصه برای محک زدن عیار میزبانی خراسانی ها فراهم می شود.

به گزارش سلامت نویس، دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچون سال‌های گذشته، در آستانه دهه پایانی ماه صفر و رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با اتخاذ تمهیدات گسترده و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مهیای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائرانی شده است که به سرزمین خورشید هشتم روانه خواهند شد.

بر این اساس دکتر محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ابلاغ دستورالعملی به تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی زیر پوشش بر خدمت رسانی شایسته، مطلوب و اثر بخش به زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تاکید نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به هماهنگی و تامین نیرو ازبیمارستانهاومراکز تحت پوشش دانشگاه ، نظام پزشکی و....جهت خدمت به زائرین دهه پایانی صفر بر استفاده از ظرفیت کلنیک های تخصصی دانشگاه جهت ارائه خدمات سرپایی به زائران تاکید کرد.

دکتر محمود شبستری با بیان اینکه به منظور خدمت رسانی به موقع به زائران،تیمهای واکنش سریع جهت رینگ اصلی اطراف حرم مطهر وداخل رواقها با هماهنگی وهمکاری با مدیریت درمانی حرم مطهر راه اندازی می شود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی تیم های درمانی (پزشک و پرستار) در اتوبوس آمبولانسها و بیمارستانهای سیار در دهه پایانی صفر مستقر می شوند تا بتوانند خدمات رسانی مناسبی را به زائران ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های شهر مشهد در حالت آماده باش هستند تصریح کرد: 4 بیمارستان مستقر در محدوده حرم مطهررضوی ضمن افزایش ظرفیت در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دهه پایانی ماه صفر نظارت، بازرسي و كنترل بهداشتي از پايانه هاي مسافربری، راه آهن، فرودگاه ها، اتوبوس ها و قطارهای مسافربری و مجتمع  های تجاری و خیابان های منتهی به حرم مطهر و ورودی های شهرمشهد مقدس تشدید می شود اظهار کرد: در این ایام مراكز بهداشتي درماني هدف (مراكز خدمات جامع سلامت، پايگاه هاي سلامت، مراکز واکسیناسیون، خانه هاي بهداشت) در سطح استان  فعال و به زائران و مجاوران خدمات ارائه می دهند.

دکتر شبستری ضمن تاکید بر تقويت پايگاه هاي بهداشت مرزي جهت ارتقاء هماهنگي درون و برون بخشي و فعالیت 5 پايگاه مراقبت مرزي (دوغارون ،سرخس، لطف آباد، باجگيران و فرودگاه شهيد هاشمي نژاد) و انجام واكسيناسيون و ساير مراقبت هاي لازم از جمله مراقبتهای سندرومیک در مبادي ورودي استان تصریح کرد: برنامه ريزي جهت ساماندهی و فعاليت تيم هاي عملیاتی و نظارتي در ستادهاي مركزي سطح استان در راستای تشدید نظارتهای بهداشتی و رعايت پروتکلهای  بهداشتي بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذایی، مراكز اقامتي، اسکان، كمپ ها و اماكن بين راهي با اولويت بهداشت فردي، بهداشت آشپزخانه و تجهيزات، بهداشت آب آشاميدني و مواد غذايي و بهداشت سرويس هاي بهداشتي بين راهي و نمازخانه ها و الزامي بودن كارت بهداشت تمامي افراد كه در تهيه و توزيع مواد غذايي در اماكن عمومي شده است.  

وی با اشاره به آمادگي كامل تیم کنترل طغیان به همراه تجهيزات لازم و كافي در سطح استان گفت: در این ایام نظارت کامل بر تمامی هیئات، تکایا، موکب‌ها و خیمه‌هایی و لزوم کارت بهداشت، استفاده از روپوش، کلاه، ماسک و دستکش برای تمامی خادمان این موکب‌ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در این ایام تمامی داروخانه ها در سطح استان (اعم از روزانه، شبانه روزی، نیمه وقت و ...) فعال است اظهار کرد:  12 داروخانه شبانه روزی و 36 داروخانه روزانه تا ساعت 12 شب و 19 داروخانه شبانه روزی در اطراف حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر به زائران و مجاوران خدمات رسانی خواهند داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه ریزی جهت تامین دارو، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز زائرین پیاده در راهپیمایی اربعین و دهه آخر صفرشده است تاکید کرد: همچنین در این ایام برنامه نظارت و بازرسي روزانه در قالب تيم هاي بازرسي از داروخانه ها، مراكز توليد مواد غذايي با اولويت واحدهاي با ريسک بالا، مراكز فرآرورده هاي طبيعي( عطاريها) و رسيدگي به شکايات احتمالي توسط تيم هاي نظارتي تشدید می شود.

دکتر شسبستری با اشاره به تجهیز آمبولانسهای اورژانس پیش بیمارستانی به disaster box واقلام مصرفی وغیرمصرفی مورد نیاز تاکید کرد: در این ایام آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی  درنقاط مشخص شده (شامل بالگرد اورژانس، اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورلانس) در مسیرهای زائرین پیاده و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر می شوند تا بتوانند به شکل شایسته ای به زائران ومجاوران خدمات رسانی داشته باشند.

پایان پیان

اشتراک گذاری: