شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
آغاز ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی از 14 تير
آغاز ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی از 14 تير

ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، از روز پنج‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ در شهرآفتاب شروع به کار می‌کند

به گزارش سلامت نويس، ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، از روز پنج‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ در شهرآفتاب شروع به کار می‌کند. این نمایشگاه را می‌توان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی در حوزه داروسازی کشور تلقی کرد که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

قرار است در نمایشگاه فارمکس، توانمندی‌های شرکت‌های داخلی که در زمینه تولید و تأمین مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی فعال هستند، در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار بگیرد. این نمایشگاه در طول پنج دوره برگزاری، توانسته زمینه‌های معاملات و صادرات محصولات شرکت‌های داخلی را رقم بزند و قراردادهای مختلفی با شرکت‌ها و کشورهای خارجی منعقد شود.

فرامرز اختراعی، رئیس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، با عنوان این مطلب که ایران در تولید ماده اولیه دارو قدرتمند شده است، گفت: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که واقعاً یک کشور تولیدکننده قوی شده‌ایم و هر قلم ماده موثره را شاید چندین کمپانی داخلی به طور موازی تولید می‌کنند.

وی افزود: مواد پایه خصوصاً حوزه نفتی و پتروکمیکال ما بسیار ارزان‌تر است، انرژی بسیار ارزان‌تر است، نیروی کار ارزان است. بدیهی است که باید قیمت تمام شده ما نیز ارزان‌تر باشد.

اختراعی ادامه داد: امروز شرایط فوق‌العاده‌ای را داریم تجربه می‌کنیم و من واقعاً احساس می‌کنم تا دو سه سال دیگر، به یک درجه بزرگی از صادرات مواد موثره دارویی خواهیم رسید.

وی نمایشگاه مواد اولیه دارویی را به عنوان یک نمایش پیشرفت واقعی تلقی کرد و افزود: فکر می‌کنم همه کسانی که به نمایشگاه فارمکس می‌آیند، بسیار به آینده صنعت دارو امیدوار خواهند شد.ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس در روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اشتراک گذاری: