پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
چگونه از سلامت روان نوجوانان مراقبت کنیم؟
چگونه از سلامت روان نوجوانان مراقبت کنیم؟

یك مطالعه جدید نشان می‌دهد فعالیت‌های متعدد بعد از مدرسه برای سلامت روان دانش‌آموزان مضر است.

به گزارش سلامت نویس، محققان همچنین دریافتند كه این فعالیت‌های متعدد بعد از مدرسه نظیر تدریس خصوصی، كلاس‌های ورزشی، و حتی تكالیف زیاد مدرسه، بعید است كه برای دانش‌آموزان مفید باشد.

«كارولینا كائتانو»، محقق ارشد و استادیار اقتصاد در كالج بازرگانی دانشگاه جورجیا، گفت: «بسیاری از مردم فكر می‌كنند زمان بیشتر مطالعه یا تدریس خصوصی منجر به نمرات بهتر می‌شود، اما مطالعه جدید نشان می‌دهد كه اینگونه نیست.»

كائتانو در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما دریافتیم كه تأثیر فعالیت‌های اضافی بر مهارت‌های شناختی، اساساً صفر است. و آنچه شگفت‌آورتر است این است كه این فعالیت‌ها بر مهارت‌های غیرشناختی كودك تأثیر منفی دارد.»

كائتانو گفت: «به عبارت دیگر، آموزش‌های اضافی باعث می‌شود دانش آموزان دبیرستانی توانایی‌های اجتماعی و عاطفی از جمله آرامش، كنترل عاطفی، انعطاف پذیری و ارتباطات را از دست بدهند.»

به گفته محققان، در ابتدا، یك ساعت بیشتر مطالعه، تدریس خصوصی یا فعالیت‌های گروهی به دانش آموزان كمك می‌كند تا عملكرد تحصیلی خود را بهبود بخشند.

كائتانو گفت: «اما هر چه دانش‌آموز زمان بیشتری را صرف یادگیری بیشتر كند، زمان كمتری برای استراحت، معاشرت آزادانه یا خواب دارد؛ فعالیت‌هایی كه برای مهارت‌های زندگی و حفظ دانش ارزشمند هستند.»

وی در ادامه افزود: «كمبود خواب و استرس می‌تواند باعث شود دانش آموزان هر گونه دستاورد علمی یا اجتماعی را كه ممكن است از طریق فعالیت‌های اضافی به دست آوردند، از دست بدهند.»

كائتانو گفت: «در نهایت، یك برنامه مملو از آموزش‌های اضافی می‌تواند باعث شود كه بچه‌های پراسترس در نتیجه طولانی شدن بیش از حد، از اضطراب و افسردگی رنج ببرند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های دقیق ۴۳۰۰ دانش آموز ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را تجزیه و تحلیل كردند.

این تیم متوجه شد كه دانش‌آموزان دبستانی و راهنمایی در بالای منحنی هستند، به این معنی كه آنها با بازدهی منفی از هر گونه فعالیت اضافی مواجه هستند.

كائتانو گفت كه دانش‌آموزان دبیرستانی بدترین وضعیت را داشتند، زیرا نتیجه منفی از این كلاس‌های اضافی، در این دوره بیشتر ظاهر شد.

كائتانو تاكید كرد كه اجازه دادن به دانش آموزان در بهره گیری از اوقات فراغت بیشتر می‌تواند به ایجاد نظم عاطفی و انعطاف‌پذیری آنها كمك كند.

اشتراک گذاری: