دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
«الو اورژانس»؛ سرفصل جدید کتاب‌های درسی می‌شود؟
«الو اورژانس»؛ سرفصل جدید کتاب‌های درسی می‌شود؟

براساس آمار، یک دسته از مزاحم‌ تلفنی‌های اورژانس، کودکان هستند که سخنگوی اورژانس کشور در خصوص این مزاحم‌های کوچک می‌گوید: این کودکان از سر ناآگاهی این اقدام را انجام می‌دهند و از نظر سازمان اورژانس، باید 115 بخشی از آموزش کودکان این مملکت شود.

به گزارش سلامت نیوز، بچه‌ها دور هم جمع شدند و هر کدام برای سرگرم شدن یک پیشنهاد می‌دهند. درست کردن اوریگامی، قایم موشک، خاله بازی و... اما یکی از بچه‌ها با زیرکی می‌گوید: «بچه‌ها! بچه ها! من یه قایم موشک جدید بلدم. بیاید زنگ بزنیم به 115 الکی آدرس بدیم. وقتی رسیدن ما قایم شیم اونا مارو پیدا کنن...»سالیان سال است که سازمان‌های مانند اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و... که ارتباط مستقیم با آرامش، امنیت و سلامت مردم دارند، توسط برخی از افراد که بر اساس آمار، تعداد آنها کم نیست؛ مورد مزاحمت، توهین و آزار قرار می‌گیرند.

یک دسته از مزاحم‌ تلفنی‌های این ارگان‌های حیاتی، کودکان هستند که از سر بازیگوشی و نداشتن آگاهی روند عادی کار خدمت‌رسانان امنیت و سلامت کشور را کند و در مواردی مختل می‌کنند. گفتنی است که مزاحمت برای این ارگان‌ها نه تنها روند کاری این دستگاه‌های دولتی را کند می‌کند بلکه از نجات جان یک انسان دیگر جلوگیری خواهد کرد. در این راستا مدتی است که سازمان‌هایی مانند اورژانس در تلاش هستند تا با آموزش و فرهنگ‌سازی در مدارس و مراکز آموزشی کودکان، از تعداد مزاحم‌های تلفنی این مراکز کم کنند.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص این مزاحم‌های تلفنی کوچک می‌گوید: یک گروه از مزاحم‌های سازمان اورژانس را کودکان تشکیل می‌دهند که مزاحمت آنها به دلیل ناآگاهی بوده و چون این شماره را می‌شناسند،است. در اینجا ایرادی به کودکان وارد نیست بلکه از خانواده‌ها انتظار می‌رود که بر روی آگاه‌سازی کودکان خود بیشتر کار کنند.

وی در خصوص تلاش‌های سازمان اورژانس و رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ است، می‌گوید: سازمان اورژانس یک درخواستی از وزارت آموزش و پرورش دارد تا یک مبحثی تحت عنوان شماره 115 در کتاب‌های درسی وارد کند و همچنان پیگیر آن هستیم؛ زیرا کودکان باید بدانند که این شماره وجود دارد و فقط در شرایطی که خودشان و یا خانواده‌شان دچار مشکل می‌شوند، باید با آن تماس بگیرند.

وی در ادامه می‌گوید:همچنین در این آموزش باید ذکر شود که در صورت تماس چه باید بگویند. زیرا این آموزشی است که به نجات زندگی یک فرد منتهی می‌شود، همانگونه که تا کنون شده است. ما می‌خواهیم که 115 بخشی از آموزش کودکان این مملکت شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

 

اشتراک گذاری: