يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
حدود ۵۸ درصد مراکز مداخله‌گر سلامت مشهد در حوزه زیبایی فعالیت می کردند
حدود ۵۸ درصد مراکز مداخله‌گر سلامت مشهد در حوزه زیبایی فعالیت می کردند

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۷.۶۹ درصد از مراکز غیر مجاز و مداخله گر حوزه پزشکی مشهد در حوزه زیبایی(پوست و مو) فعالیت داشتند که مهر و موم شدند.

به گزارش سلامت نویس , دکتر سید کاظم غفاریان روز یکشنبه افزود: از ابتدای سال تا کنون در پی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز مداخله گر سلامت در مشهد ۱۵۶ مرکز غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد که ۹۰ مورد از این مراکز در حوزه زیبایی فعالیت می کردند.

وی ادامه داد: افراد فاقد مجوز و غیردرمانی در این مراکز متخلف، فعالیت‌های مربوط به اعمال زیبایی و درمانی مانند تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، لیزر، لیفت صورت و هایفو (جوان سازی پوست) را ارائه می‌دادند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که بقیه مراکز مداخله گر پزشکی در حوزه دندان پزشکی و طب سنتی فعالیت داشتند ادامه داد: کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دستور قضایی و با همکاری اداره اماکن این مراکز را شناسایی و مهر و موم کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

غفاریان افزود: هر گونه اقدام درمانی باید در مراکز معتبر و دارای مجوز انجام شود و در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در برخورد با متخلفان و مداخله‌گران تاکید کرد: مردم می‌توانند گزارشها و شکایتهای خود را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند و یا موارد تخلف را در سامانه جامع نظارت معاونت درمان ثبت کنند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از سیاست‌های اصلی معاونت درمان برخورد قاطع با متخلفان و مداخله گران پزشکی است و پرونده های مرتبط را برای برخورد به مراجع قضایی ذیصلاح ارائه می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری: